LADING

koktajl o smaku szarlotki

Ten przepyszny koktajl o smaku szarlotki smakuje dokładnie jak najlepsze ciasto na świecie – szarlotka! Składa się z samych  wartościowych produktów, jest naturalnie słodki i kremowy. Do wypróbowania dla wszystkich miłośników jabłeczników, szarlotek, pieczonych jabłek.

Jejku jak ja uwielbiam szarlotkę. To moje absolutnie ulubione ciasto. Naj naj naj ze wszystkich. Gdyby ktoś kiedyś zmusił mnie do wybrania ulubionego deseru to byłaby to właśnie szarlotka z małym zawahaniem przy lodach.

Parę //ładnych// lat temu za czasów studenckich, zrobiliśmy sobie z moim obecnym mężem wycieczkę po Tatrach. Przeszliśmy z plecakami całe Tatry od zachodnich aż po Rysy. Przez 12 dni nie schodziliśmy do Zakopanego, tylko siedzieliśmy „na górze” i spokojnym krokiem odwiedzaliśmy kolejne szczyty i kolejne schroniska. To był wspaniały wyjazd, poznaliśmy wtedy dużo ciekawych turystów a to z Niemiec, a to z Australii, Czech. Były dni łatwiejsze i były dni ciężkie jak na przykład przejście Orlą Percią, która kosztowała mnie duuuuużo nerwów. Tak czy inaczej stołowaliśmy się raczej w schroniskach, bo nie bardzo mieliśmy inną możliwość. Każde tatrzańskie schronisko jest zupełnie inne. W Dolinie Chochołowskiej stoi właściwie hotel górski. Na Hali Kondratowej jest maleńki drewniany domek na 10 osób. Jest też wypasiony Murowaniec z dwuosobowymi pokojami i Dolina Pięciu Stawów, gdzie za moich czasów nie było ciepłej wody.

Mam z tego wyjazdu wiele wspaniałych wspomnień. Pamiętam moje zaskoczenie, że w sierpniu na zboczach leżał śnieg, zmaganie się ze swoimi siłami gdy trzeba było wnieść na szczyt ciężki plecak. Pamiętam satysfakcję z pięknych widoków, pokonywania siebie i uczucie wolności. Pamiętam też szarlotkę.

W każdym schronisku, pod wieczór, pozwalałam sobie na kawałek szarlotki. To zaskakujące, że w każdym jednym schronisku można było tą szarlotkę dostać. To była dla mnie forma dopalacza, nagrody za trudy całego dnia. Pod koniec wyjazdu, ten kwadracik ciasta za 5 zł stał się taką małą tradycją.

To taka mała historia nawiązująca do mojego zamiłowania do szarlotek. Rozumiecie teraz, że koktajl o smaku szarlotki po prostu musiał w końcu powstać! Poniżej przepis:

koktajl o smaku szarlotki

Przepis na 1 dużą porcję
Składniki
  • 250 ml dowolnego mleka
  • 3 czubate łyżki jogurtu greckiego
  • 1 upieczone/uprażone jabłko, bez skóry i pestek
  • ½ surowego czerwonego jabłka ze skórą, bez pestek
  • 1 czubata łyżeczka masła z nerkowców albo innego masła orzechowego
  • 15 g białka wegańskiego //opcjonalnie//
  • 4 kostki lodu //opcjonalnie//
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • szczypta gałki muszkatołowej i imbiru
do dekoracji
  • cynamon
  • skórka pomarańczowa suszona
Przygotowanie
  1. Wszystkie składniki na koktajl zmiksować w blenderze do uzyskania gładkiej, kremowej konsystencji.
  2. Udekorować np. suszoną skórką z pomarańczy i odrobiną cynamonu.